• Auktoriserade återförsäljare
  • Snabb leverans
  • Fri frakt över 500 kr!
0 Varukorg

 

 RETUR & ÅNGERRÄTT

 

Vid retur, kontakta oss via hello@babyface.se där du anger ordernummer och orsak till retur. Sedan får du en retursedel mejlad till dig. En retur kostar 69kr och debiteras på din faktura.

För din trygghet ger vi dig 30 dagar på dig att ångra ditt köp, från det att du mottagit din vara fysiskt. För privatpersoner tillämpar vi även distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. När returen godkänts av oss görs alltid en återbetalning inom 30 dagar.

Kravet för att en vara ska kunna returneras är att den är i väsentligen oförändrat skick när den kommer tillbaka till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Slå därför in produkten ordentligt vid retur. Öppnade och- eller använda hudvårdsprodukter återtas inte pga sanitära skäl.

REKLAMATION

Skulle varan vara felaktig skadad eller inte nå fram till dig måste reklamation göras inom skälig tid. Reklamationen görs genom att maila oss på hello@babyface.se. Skriv då ditt ordernummer och vad som är skäl till din reklamation. Om en vara är felaktig står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till dig inom 30 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se. För att reklamationen ska godkännas har våra leverantörer krav på att minst 50% av produktens innehåll finns kvar. 

ÅTERBETALNINGAR

Vid retur eller reklamation återbetalar vi alltid inom 30 dagar. Har du valt att betala med kort sätts i första hand pengarna tillbaka på ditt konto. Observera att pengarna återbetalas till det konto du använde vi köpet. Vid köp med Klarna Konto eller Klarna Faktura kan vi makulera ordern från kontot eller fakturan, om du inte redan betalat in något på den. Har du betalat in får du pengarna insatta på ditt konto inom 30 dagar.

ALLERGISK REAKTION

Om du fått en allergisk reaktion av någon av de produkter du köpt av oss ber vi dig att fota området och maila bild och beskrivning om din reaktion, så snart som möjligt. Detta är ett krav från våra leverantörer, för att vi ska kunna reklamera produkten. Ett annat krav är att minst 50% av produktens innehåll finns kvar samt att du uteslutit att det just är den produkten som orsakat det.