• Auktoriserade återförsäljare
  • Snabb leverans
  • Fri frakt över 500 kr!
0 Varukorg

 

Babyface kundtjänst

 

Vill du komma i kontakt med någon av våra hudterapeuter? Eller har du frågor om din beställning eller faktura?

Mejla: hello@babyface.se

Helgfria dagar får du svar inom 24h.

 

Här hittar du Babyface köpvillkor som du godkänner när du genomför ett köp hos oss. Din upplevelse är viktig för oss och vi gör allt för att göra villkoren så fördelaktiga för dig som möjligt. Vi erbjuder snabb leverans och 30 dagars öppet köp! 

 

Tillämpning och konsumentskydd

De allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Hudiq AB, organisationsnummer 556841-9104, nedan kallat Babyface. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) samt från och med 25 maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.babyface.se. Vid en eventuell tvist mellan Babyface och dig som kund följs Allmäna Reklamtionsnämndens rekommendationer.

Babyface strävar efter att informationen på Webbsidan alltid ska vara så korrekt som möjligt, men reserverar sig dock för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbsidan, såsom exempelvis fel i produktbeskrivning, innehållsförteckning, felaktiga priser, och/eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Vid missbruk eller otillbörligt bruk av rabattkoder förbehåller bolaget sig rätten att häva köpet eller efterfakturera motsvarande belopp. Babyface har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

 

Äkthetsgaranti

Babyface.se är Auktoriserade återförsäljare åt samtliga varumärke och garanterar äkthet på alla våra produkter. Vi köper in alla våra varor från svenska leverantörer. 

 

Frakt och leverans

Beställningar på Babyface.se till adress i Sverige skickas från vårt lager varje vardag men notera att hanteringstiden på vårt lager vanligtvis är 1-2 dagar och om du gör din beställning på fredag eftermiddag eller på en helgdag skickar vi beställningen nästföljande vardag. Alla tidsangivelser förutsätt det är helgfri vardag. Viktigt att ta hänsyn att alla presenterade leveranstider är uppskattningar och att det kan uppstå förseningar hos oss och hos våra fraktpartners, t.ex. vid helgdagar som Black Week, jul osv.

Vi skickar alla ordrar med Postnord och du som kund kan själv välja paketbox eller ombud i kassan eller senare i appen. Vi rekommenderar alltid att följa din order i Postnord app för att inte missa att hämta ut det. Där går det även att ställa in aviseringar så att du som kund lan få påminnelse när det finns att hämta. Du kan även här legitimera dig smidigt med Bank ID och även göra retur via QR-kod.

Frakt kostar 49kr men är gratis för ordrar över 500kr.

 

Justering av order

Vid eventuella justeringar av en order ber vi dig snarast kontakta vår kundtjänst på hello@babyface.se eller i vår chatt. Detta gäller om du t.ex. vill ta bort en eller flera varor från din beställning eller slå ihop flera ordrar till en. Vi kan inte lägga till en produkt i din order utan då är det lättast om du lägger en ny beställning och att vi sedan slår ihop dessa till en order. Mejla oss gärna på hello@babyface.se om detta sker.

 

Outlöst paket

Outlöst paket debiteras med avgift på 200 kronor för att täcka de fraktkostnader och extra arbete som ett icke uthämtat paket innebär. Ditt paket ligger normalt i 7–14 dagar hos postombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.

 

Betalningssätt

Du kan välja kortbetalning (Visa / Mastercard), fakturabetalning och delbetalning via SVEA samt Swish och direktbetalning. Vid fakturabetalning hänvisas till SVEAS köpvillkor som du hittar här.


Prissättning och kampanjer

Alla priser på Babyface är inklusive svensk moms (25%). Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter som anges separat. Babyface.se förbehåller sig rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment, både till det högre och till det lägre. Babyface reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella fel i bilder, produktbeskrivning eller teknisk specifikation och felaktiga priser samt prisjusteringar. Babyface äger rätten att korrigera sådana eventuella fel och uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara kommer Babyface meddela kunden om detta och invänta kundens godkännande alternativt annullera ordern. Babyface kan från tid till annan erbjuda kampanjer på specifika varor. Samtliga kampanjer hos BAbyface gäller så länge kampanjen är aktiv eller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i produktbeskrivningen. Babyface förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller felaktiga saldon. 


Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. På Babyface har du rätt att ångra ditt köp upp till 30 dagar från det att du mottagit varan.

Du har 30 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, under förutsättning att produkten skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning. I de fall produkten är förseglad ska den vara obruten.

Du returnerar en vara genom att mejla ordernummer och produkt/er som ska returneras till hello@babyface.se. Du kommer sedan få en QR-kod skickad via app/mejl/telefonnummer som är spårbar och kostar 69kr (detta debiteras på din faktura). QR-koden visas upp hos ditt närmaste Postnord-ombud som sedan skriver ut en retursedel åt dig.

Observera att om din beställning innefattar en gåva så måste även denna returneras tillsammans med resterande produkter om du ångrat din order.


Reklamation 

Skulle varan vara felaktig skadad eller inte nå fram till dig måste reklamation göras inom skälig tid. Reklamationen görs genom att maila oss på hello@babyface.se. Skriv då ditt ordernummer och vad som är skäl till din reklamation. Om en vara är felaktig står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till dig inom 30 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se. För att reklamationen ska godkännas har våra leverantörer krav på att minst 50% av produktens innehåll finns kvar.


Allergisk reaktion

Om du fått en allergisk reaktion av någon av de produkter du köpt av oss ber vi dig att fota området och maila bild och beskrivning om din reaktion, så snart som möjligt. Detta är ett krav från våra leverantörer, för att vi ska kunna reklamera produkten. Ett annat krav är att minst 50% av produktens innehåll finns kvar samt att du uteslutit att det just är den produkten som orsakat det.


Åldersgräns

Man måste vara över 18 år för att få handla på Babyface utan förälders medgivande.


Cookies

Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en en liten textfil som lagras på din dator som bl.a. berättar för oss om ditt användarnamn hos oss samt om du är en ny eller återkommande besökare till butiken. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte kunna lägga några varor i din varukorg. Har du några problem eller frågor kring detta kan du alltid vända dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.